خانواده بهمرام
نوشته شده در تاريخ شنبه 27 اسفند 1390برچسب:, توسط عبدالصمد به مرام |
فواید مختلف و عجیب صدقه از زبان شیطان




اگر چه شیطان با دادن صدقه مخالفت می كند و از كسانی كه می خواهند از مال خود به نیازمندان ببخشند جلوگیری می نماید، اما وقتی كه از ویژگی های صدقه دادن از او می پرسند، حقیقت و منافع صدقه را بیان می كند.


در یك دیدار، حضرت رسول صلی الله علیه و آله وسلم چند سؤ ال از شیطان كردند ، او همه را جواب داد. یكی از سؤ ال ها این بود كه حضرت فرمود : ای ملعون ! صدقه دادن امت من نزد تو چگونه است و منافع صدقه چیست ؟


شیطان در جواب حضرت عرض كرد: یا رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم ! در صدقه دادن امت تو شش خصلت و منفعت است .

اول این كه ، با صدقه و بخشش كردن ، نه تنها مال انسان كم نمی شود، بلكه هر روز بر دارایی صدقه دهنده افزوده می شود.


دوم این كه ، به واسطه صدقه دادن ، عمر طرف زیاد و مرگ های ناگهانی و حوادث ناگوار از او برطرف می گرددـ حدیثی در این باره وارد شده كه صدقه دادن هفتاد نوع بلا را برطرف می كند.



ـ سوم ، با صدقه دادن توانگری پیدا می شود و فقر و ناداری از بین می رود. چهارم ، صدقه به صاحبان و صدقه دهندگان خود تندرستی می دهد، از دردها و رنج های گوناگون نجات می یابند. پنجم ، كفه اعمال صدقه دهندگان در روز قیامت سنگین می شود و به خوبی و بدون ترس از پل صراط می گذرند. ششم
، صدقه در روز قیامت دیواری می شود بین آتش جهنم و بخشش ‍ كنندگان ، به طوری كه آتش جهنم نمی تواند به آنان اذیت رساند.

نیز آن حضرت در این باره فرمودند: صدقه دادن پشت و كمر شیطان را می شكند. درباره گفته های شیطان روایات زیادی در كتاب های حدیث موجود است می توان از آنها استفاده كرد. هم چنین آن حضرت فرمود: درباره وصی و جانشین من امیرالمؤمنین علیه السلام چه می گویی ؟ آیا تا حال بر او دست یافته ای ؟ عرض كرد: من هرگز بر آن حضرت دست نیافته ام و نخواهم یافت . فقط راضیم كه او مرا به حال خود واگذارد و اذیتم نكند؛ تاب دیدار آن حضرت را ندارم ، چون او را ببینم مانند پنبه ای كه در آتش افتد و بسوزد، می سوزم.




شیطان برای پیروزی بر دشمن تیرهایی دارد كه به وسیله آنها با دشمن روبه رو می شود. آنها بر چند قسم است :

یكی نگاه كردن به زن هایی می باشد كه بر انسان حرام است . حضرت عیسی علیه السلام می فرماید: نگاه كردن به نامحرم تیری مسموم از تیرهای ابلیس است كه خطا نمی رود، وقتی نگاه از چله چشم بیرون آمد، سینه و قلب را هدف قرار می دهد و آن جا را نشانه می رود.

حضرت رسول در این باره فرمود: غضب خداوند بر زنانی شدت پیدا می كند كه شوهردار باشند در عین حال چشم خود را با نگاه كردن به دیگران سیر كنند.


دوم : زن ها هستند. در دیدار شیطان با حضرت یحیی علیه السلام می گوید: زن ها تیری از تیرهای من هستند كه به خطا نمی روند.

سوم : دوستی پول و درهم و دینار است ، حضرت امیر المومنان علیه السلام می فرماید: از جمله چیزهایی كه فساد برانگیز است ، درهم و دینار می باش ‍ دو آنها تیرهای شیطان اند كسی كه آنها را دوست داشته باشد بنده دنیا است نه بنده خدا. از ابن عباس نقل شده است : اولین بار كه درهم و دینار به وجود آمد و بر آنها سكه زده شد، شیطان به سوی آنها توجه كرد و آن دو را برداشت و بر چشم خود گذاشت ! بعد از آن به سینه خود چسباند. سپس از خوش حالی ناله ای سر داد و بار دیگر به سینه خود چسباند و گفت : شما دو سكه ، نور و روشنی چشم و میوه قلب من هستید! اگر بنی آدم شما را دوست داشته باشند؛ هر چند دیگر بت نپرستد، مرا باكی نیست . همان دوست داشتن پول برایم بس ‍است .

آری ! شیطان به وسیله این تیرها، بزرگ ترین شخصیت را از پا در می آورد، قارون را به دل زمین فرو می برد، فرعون را به دریا غرق ، عمر سعد را جهنمی ، شریح قاضی ملعون و میلیون ها انسان دیگر را بی چاره و بدبخت می كند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.